Newspaper sues Armstrong to recoup 2006 libel payout

Updated: 25 December 2012 16:53 IST

The Sunday Times newspaper had filed a lawsuit against American cyclist Lance Armstrong to recoup some 300,000 pounds ($483,630) it paid out to Armstrong in 2006.

Newspaper sues Armstrong to recoup 2006 libel payout

London:

The Sunday Times newspaper had filed a lawsuit against American cyclist Lance Armstrong to recoup some 300,000 pounds ($483,630) it paid out to Armstrong in 2006.

The Times reprinted sections of L.A. Confidentiel, a book which claims Armstrong took performance-enhancing drugs in 2006. Armstrong objected to these claims and sued the Sunday Times for libel which ultimately ended with the daily paying 300,000 pounds, reports Xinhua.

Armstrong's seven titles of Tour de France were stripped after the cyclist was proved of using doping by the U.S. Anti-Doping Agency (USADA).

The Times lawyers claimed that "It is clear that the proceeding were baseless and fraudulent. Your representations that you had never taken performance enhancing drugs were deliberately false".



Topics : Cycling
Related Articles
PV Sindhu, India's History-Maker at Rio Olympics 2016: 10 Points
PV Sindhu, India's History-Maker at Rio Olympics 2016: 10 Points
From Cycling Hero to Rickshaw Driver, the Tragic Story of Pakistan's Mohammad Ashiq
From Cycling Hero to Rickshaw Driver, the Tragic Story of Pakistan's Mohammad Ashiq
Two-time Champion Alberto Contador Quits Tour de France
Two-time Champion Alberto Contador Quits Tour de France
Show Comments
Advertisement